16. Автобіографія, трудовий список (книжка).
1. Назва (автобіографія,
трудовий список, його номер).
2. Прізвище, ім’я, по батькові
чи ініціали (кому належав, належала …).
3. Посада, звання на період
складання документу.
4. Дати чи період, висвітлений в
документі (з 1940-41 рр.).
5. Кількість аркушів.
6. Особливі ознаки (в палітурці,
синього кольору, авторська нумерація червоними чорнилами).
7. Зв’язок особи з місцевим
краєм.
8. Написи, підписи.
17. Адрес (вітальний).
1. Назва (адрес вітальний).
2. Кому адресований, прізвище,
ім’я, по батькові чи ініціали.
3. Посада, звання на момент
вручення йому адресу ("Майстру заводу …”).
4. Від кого (від
співробітників).
5.З якою подією, датою
пов’язаний (10-річчям, утворенням).
6. Короткий зміст (поздоровлення
з … річчям і подяка за спільну роботу).
7. Кількість аркушів.
8. Особливі ознаки (в
дерматиновій палітурці червоного кольору, на другому аркуші 20 підписів різними
чорнилами, останній – Петрів).
9. Зв’язок власника з місцевим
краєм.
18. Значок
1. Назва (значок).
2. Призначення (ювілейний,
пам’ятний, сувенірний).
3. Назва власна (на честь
річниці …).
4. Зображення і текст на
лицьовій і зворотній сторонах (відтворити).
5. Кому належить, зв’язок з
місцевим краєм (прізвище, ім’я, по батькові, … р.).
6. Спосіб кріплення до одягу
(шпилька, гвинт і т.п.).
19. Атестат.
1. Назва (атестат, диплом),
номер.
2. Прізвище, ім’я, по батькові
власника (на чиє ім’я виданий).
3. Посада, звання на період видачі
документу (студент педагогічного інституту).
4. Короткий зміст документу (про
надання прав на …).
5. Ким виданий, підписаний.
6. Кількість аркушів.
7. Особливі ознаки (у верхньому
правому кутку – графічне зображення п’ятикутної зірки і т.д.).
8. Зв’язок власника з місцевим
краєм.
20. Членський квиток.
1. Назва (партійний,
профспілковий, студентський квиток, членська книжка).
2. Прізвище, ім’я, по батькові
власника (на чиє ім’я виданий).
3. Посада, звання в період
видачі квитка (командир, який брав участь в …).
4. Дата вступу (в партію,
комсомол, профспілку, заклад).
5. Ким виданий квиток (правління
товариства…).
6. Особливі ознаки (партійний
квиток зразка … р., обкладинка з цупкого
паперу, жовтого кольору, на розвороті – фотографія, зображення втрачено).
7. Зв’язок власника з місцевим
краєм.
21. Спогади.
1. Назва (спогади).
2. Прізвище, ім’я, по батькові
чи ініціали автора.
3. Посада, звання в період
події, з яким пов’язані спогади (командира партизанського загону …).
4. Короткий зміст спогадів,
зв’язок з місцевим краєм (про встановлення окупаційної влади в селі …; про
уродженця … революціонера (прізвище, ім’я, по батькові)).
5. Особливі ознаки (в папці
зеленого кольору, з авторськими помітками червоним чорнилом; порушена
нумерація, відсутні 3-й і 5-й аркуші).
6. Кількість аркушів.
22. Посвідчення.
1. Назва (посвідчення,
посвідчення особи).
2. Номер.
3. Прізвище, ім’я, по батькові
або ініціали власника (на чиє ім’я видано).
4. Посада або звання на момент
видачі посвідчення, зв’язок з місцевим краєм.
5. Права (повноваження), надані
власнику посвідчення (відряджений в … губернію для заготівлі продуктів
населенню міста …).
6. Ким видано (командиром,
радою).
7. Особливі ознаки (на розвороті
фото … у військовій формі).
23. Газета, бюлетень.
1. Назва (щоденна газета,
одноденна газета).
2. Заголовок та номер
("Известия” № 245).
3. Повна і точна назва закладу
чи організації, органом якої є газета, бюлетень.
4. Короткий зміст матеріалу (чи
назва статті), який має відношення до місцевого краю (з текстом статті …, з
повідомленням про приїзд в …).
5. Кількість аркушів.
6. Особливі ознаки.
24. Повідомлення, оголошення.
1. Назва (повідомлення).
2. Від кого: посада, прізвище,
ініціали особи або точна і повна назва закладу (начальника управління …).
3. Кому адресовано: посада,
прізвище, ініціали особи або точна і повна назва закладу, зв’язок з місцевим
краєм (сільському вчителю …).
4. Короткий зміст (про
направлення підручника в м. …).
5. Особливі ознаки (на 5-й ст.
слова "зведення було направлене” - підкреслили).
6. Кількість аркушів.
25. Інструкція, пам’ятка.
1. Назва (інструкція).
2. Назва ("Як організувати
господарство”).
3. Які керівні вказівки, перелік
правил, порядок і правило, які передбачає документ; якщо це незрозуміло з
назви, зв’язок з місцевим краєм ("… загальне положення, прийняте нарадою …
виконкому з метою …”).
4. Кому адресовано
(уповноваженим, їх помічникам).
5. Особливі ознаки.
6. Кількість аркушів.
26. Мандат.
1. Назва (мандат).
2. Прізвище, ім’я, по батькові
власника.
3. Уповноваженим якого закладу
є.
4. Які повноваження надає.
5. Яким закладом, організацією
виданий, особою підписаний.
6. Особливі ознаки (палітурка з
цупкого паперу сірого кольору, на розвороті – фотографія …).
7. Зв’язок особи з місцевим
краєм.
Опис
анкети учасника бойових дій
Впродовж багатьох років в школах однією із активних
діяльностей є пошуково-краєзнавча робота по місцях боїв у роки Великої Вітчизняної
війни. Особлива увага звертається на увічнення пам’яті солдат, офіцерів,
генералів, які загинули за свободу нашої Батьківщини, на вшанування ветеранів,
які є живими свідками тих подій, на створення Книг пам’яті тощо.
Результати цієї пошуково-краєзнавчої
роботи поповнюють не тільки інформацією, а також і історичними предметами, які
поповнюють фонди шкільних музеїв.
Цінний історичний матеріал,
зібраний учнями під час проведення пошукових експедицій, можна використати для
створення літопису, до якого входила б інформація про кожного ветерана війни.
Для цього слід використати зразок анкети інформаційного листа про учасника
бойових дій у роки Великої Вітчизняної війни.
До анкети додаються фотокартки
різних років, у різних ситуаціях; графічне зображення бойових дій військової
частини, в якій служив ветеран тощо.
Зразок анкети інформаційного
листа можна використати і під час заповнення інформації про учасника бойових
дій в Афганістані, про участь воїна в миротворчих діях в складі контингенту
військ України в різних місцях світу.
Інформаційний лист
про учасника бойових дій
_________________________________________
уроки Великої Вітчизняної війни.
І. Автобіографічні дані:
- рік і місце народження;
- освіта;
- який заклад освіти закінчив, коли;
- професія;
- місце роботи до військової служби;
- участь у бойових діях (яких фронтів, об’єднань, частин, військові
звання, посади тощо);
- поранення, контузії;
- нагороди, заохочення;
- коли, у якому званні звільнений з лав Збройних Сил.
ІІ. Як склалося життя після демобілізації:
- де працював, на якій посаді;
- сімейний стан;
- нагороди, заохочення за працю.
ІІІ. Спогади про війну:
- про участь у бойових діях;
- про бойових друзів, командирів;
- уроки війни;
- поради молодим поколінням.
До анкети додаються фотокартки різних
років, у різних ситуаціях; графічне зображення бойових дій військової частини,
в якій служив ветеран тощо. Чернівецький
обласний центр туризму,
краєзнавства
та екскурсій учнівської молоді
|